Odbačena oputžba Miladina Kovačevića protiv B92

0

Apelacioni sud u Novom Sadu pravosnažno odbio tužbu roditelja Miladina Kovačevića koju su podneli protiv B92 zbog "pretrpljenih duševnih bolova".

Drugostepeni sud je našao da ne postoji veza između objavljenih informacija i povreda ugleda i časti Petra Kovačevića i Branke Prodanović Kovačević.

Naime, Kovačevići su tužili B92 zbog informacije objavljene u vestima da je „Miladin Kovačević državu koštao milion dolara“, tvrdeći da su 100.000 skupili sami, a da je država dala samo 900.000.

Apelacioni sud utvrdio je da u spornom tekstu roditelji Miladina Kovačevića nisu pominjani, niti se ukazuje na njihovo moralno ili pravno neprihvatljivo ponašanje, niti se bilo šta u vezi sa njima implicira.

„Objavljivanje netačne informacije u kojoj se ne pominje neko lice, nije podobno da povredi čast i ugled tog lica, zato što se, po prirodi stvari, čast i ugled mogu povrediti samo stvaranjem negativne predstave ili mišljenja o nekom licu kod njega samog, odnosno kod drugih ljudi u njegovom bližem i daljem okruženju, a objavljivanjem netačne informacije u kojoj se neko lice ni ne pominje, naprosto se ne može stvarati nikakva predstava niti mišljenje o tom licu“,
navodi se u presudi.

Sud smatra da B92 ne može biti odgovorna za povredu ugleda Petra Kovačevića i Branke Prodanović Kovačević „stvaranjem negativne predstave o njima“ kod ljudi koji su ih povezali sa „negativnom predstavom o njihovom odraslom sinu“, niti za povredu časti koju su osećali, jer su tu vezu sami stvorili.

Kako se u presudi navodi, Petar Kovačević i Branka Prodanović Kovačević nisu ni dokazali da su demantovali spornu informaciju, a tužbu su podneli godinu ipo dana nakon što je ona prvi put objavljena u velikom broju medija.

Sud je zaključio da sporna informacija na B92 nije objavljena zlonamerno i bez opravdanog razloga, nego povodom aktuelnog suđenja Miladinu Kovačeviću i državnim službenicima koji su bili umešani u ceo slučaj, Slobodanu Nenadoviću i Igoru Miloševiću, kao i da se radi o informacijama koje javnost ima opravdani interes da zna.

Takođe, sud je dosudio da porodica Kovačević B92 isplati troškove suđenja od oko 300.000 dinara.

Inače, Petar Kovačević i Branka Prodanović Kovačević su iz istog razloga tužili i radio Slobodna Evropa, dnevni list Blic i nedeljnik Tabloid. Tužba protiv Tabloida je povučena, dok su preostala dva procesa u toku.

Podsetimo, Miladin Kovačević je na osnovu sopstvenog priznanja, osuđen na dve godine i tri meseca zatvora zbog nanošenja teških telesnih povreda američkom studentu Brajanu Štajnhaueru 2008. u Bostonu. Iz zatvora je pušten nešto ranije, primenom zakona o amnestiji.

Država je, za troškove lečenja Brajana Štajnhauera platila 900.000 dolara, dok je porodica Kovačević, preko Ministarstva spoljnih poslova i srpske ambasade u Njujorku, platila kauciju za svog sina od 100.000 dolara. Trenutno je u toku ponovljeno suđenje bivšem generalnom konzulu u Njujorku Slobodanu Nenadoviću i bivšem konzulu Igoru Miloševiću, optuženim da su Miladinu Kovačeviću pomogli da pobegne iz Sjedinjenih država.

(Izvor: B92 )

Slični članci

Ostavite komentar

Your email address will not be published.