"Utisak nedelje" je ipak "emitovan" u 21 čas, ali ne na malim ekranima!

0

Protest zbog ukidanja emisije počeo je večeras u 21 čas, baš u terminu kada je trebalo da se ista emituje na malim ekranima.

Nekoliko desetina građana okupilo se danas na protestu zbog ukidanja „Utiska nedelje“ na B92, ispred zgrade u kojoj je smeštena ova TV.

Poziv na protest, koji je počeo u 21 čas, u Bulevaru dr Zorana Đinđića na Novom Beogradu, uputilo je Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS).

Predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašin Obradović rekao je da je povod okupljanja skidanje emisije, ali i zbog toga što smo, kako je rekao, „jako zabrinuti zbog sužavanja slobode misli i izražavanja“.

Ukidanjem emisije Olje Bećković, kao i ono što se pre toga dešavalo, snižava prag te raznolikosti koju imamo u medijima. Novinari su izloženi jednoj vrsti pritiska. To se videlo i na primeru 'Studija B' i sada na B92″, rekao je Obradović.

On je istakao da je NUNS pozvao novinare na skup da bi se skrenula pažnja na stanje u toj profesiji, rekavši da ne treba više ćutati o tome.

Dobili smo set medijskih zakona, ali sloboda izražavanja sa tim setom, umesto da se širi, jako se sužava„, istakao je on.

Odlukom menadžmenta B92, emisija „Utisak nedelje“ još nije počela da se emituje na nacionalnoj frekvenciji ove TV.

Kako je saopštila ova medijska kuća, autorki je predloženo da se dalje emitovanje nastavi na Info kanalu B92.

Međutim, za razliku od B92 koja ima nacionalnu frekvenciju, Info kanal ove TV ima samo kablovsku pokrivenost, što znatno smanjuje tržište, odnosno gledanost emisija.

Olja Bećković se poziva na ugovor koji ima potpisan sa TV B92, a koji važi do marta i ne pristaje da potpiše novi, kojim bi njena emisija bila prebačena na kablovski kanal.

Ona tvrdi da se radi o klasičnoj cenzuri, odnosno da emitovanje emisije nije odloženo, kako to tvrdi menadžment B92, već o zabrani, po političkom nalogu.

Potom se oglasio i većinski vlasnik kompanije B92, Astonko doo, koji je saopštio da su neistinite tvrdnje da je emisija zabranjena, a da svako takvo i slično tumačenje nepostizanja dogovora između autorke i većinskog vlasnika, neosnovano i zlonamerno.

Ovim povodom danas se oglasila i redakcija emisije „Insajder“ , koja se takođe prikazuje na ovoj TV i saopštila da se ne slaže sa odlukom menadžmenta da se „Utisak“ prebaci na Info, kablovski kanal.

U saopštenju ove redakcije izražava se zabrinutost da će „Insajder“ i „Kažiprst“ takođe biti brzopleto prebačeni na taj isti kablovski kanal.

Profesionalno udruženje novinara Srbije (PROUNS) i Sindikat novinara Srbije (SINOS) takođe su osudili „zabranu emitovanja Utiska nedelje“.

Izvor: Mondo

Foto: printscreen

Slični članci

Ostavite komentar

Your email address will not be published.