Media Daily: Color Media beleži rast prihoda i regionalno širenje!

Prihodi 40 najvećih medija u Srbiji porasli su u prošloj godini za sedam odsto, na 387 miliona evra, objavio je regionalni portal "Media daily".

Javni servis Radio televizije Srbije (RTS) i dalje je vodeći na listi s približno 5 miliona evra većim prihodima i po tome je rekorder među javnim servisima u jugoistočnoj Evropi. Ovo je već treća godina za redom da prihodi RTS-u rastu no istovremeno RTS ima veliki pad dobiti. U 2017. godini dobit je iznosila nešto više od 12 miliona evra, dok je u 2018. bila "mršavih" 1,3 miliona. Pri tome je smanjila i broj zaposlenih za 69 pa je sad zaposleno 2.927 radnika.

Drugi na listi je Pink international sa snažnim rastom prihoda za čak 14 miliona evra. Pink je očito imao sjajnu poslovnu godinu jer mu je rasla i dobit pa sad iznosi "respektabilnih" 10,2 miliona evra naspram 7,3 miliona evra 2017. Pink je povećao i broj zaposlenih na 730, daleko najviše od svih privatnih televizija na Balkanu.

Još dve televizije nalaze se na listi najvećih medija, Prva televizija s ozbiljnim porastom prihoda od 6,6 miliona evra nalazi se na trećem i HD WIN, ćerka kompanija Telekoma Srbije, koji upravlja kanalima Arena sport, Superstar i još nekim drugim, nalazi se na četvrtom mestu. Zanimljivo je da HD WIN ima skoro 10 puta veće prihode od UMP-a (Sport klub) direktnog konkurenta na tržištu sportskih tv prava.

Prvi novinski izdavač na listi je Ringier Axel Springer, izdavač "Blica" koji je zauzeo 5. mesto uz pad prihoda. Ringier daleko odskače od ostalih novinskih izdavača i iako mu padaju prihodi već treću godinu za redom ostvario je dobit od skoro milion evra.

Najveći pad na listi zabeležili su Happy televizija s padom prihoda od skoro 50% i padom sa 11. na 16. mesto i novinski izdavač Politika novine i magazini čiji su se prihodi prepolovili pa je to rezultiralo padom sa 7. na 10. mesto. Ozbiljan pad prihoda ima i Adria Media magazini koja je u 100% vlasništvu Adria Media Group.

Ni za N1 televiziju nije bila dobra 2018. godina. Osim što joj stagniraju prihodi, ova televizija gomila gubitke koji su u poslednje tri godine kumulativno narasli do 1,5 miliona evra.

S druge strane rast prihoda u 2018. godini imala je Color Media International pod vođstvom Roberta Čobana, izdavača više magazina i nedeljnika poput "Gloria", "Story", "Hello!", mesečnika "Lepota i zdravlje" i mnogih drugih. Color Media prisutna je na svim tržištima JI Europe i prilično se snažno širi.

Među portalima lep rast prihoda ima Internet group, izdavač Telegrafa koji je skočio na listi sa 25. na 22. mesto. Telegraf "duva za vratom" Kuriru i Blicu u posećenosti portala i nalazi se na visokom 3. mestu.

Izvor: Media daily
Foto: Ilustracija/Pixabay.com

Slični članci

Ostavite komentar

Your email address will not be published.