MOJE PUTOVANJE IZ SNOVA: Aleksandar Topić - Budimpešta

Budući da je reč o modnim ekspertima prodavnice odeće, obuće i fashion detalja, naročito one vintidž i "second hand" tipa bile su nezaobilazna stanica njihove rute, a traganje za neodoljivim kutcima skrivenim među zidovima Pešte naročit izazov i misija.

Njegov neočekivani izbor destinacije i iskustvo koje sa tog proputovanja nosi potvrda su da neretko zaboravljamo na mesta koja su nam "na dohvat ruke", vođeni suludim i potpuno pogrešnim uverenjem da je isključivo veliki broj pređenih kilometra ekvivalent i garant dobrog provoda i sreće.

- Do sada, moje omiljeno putovanje bio je odlazak u Budimpeštu sa dugogodišnjim prijateljem. On već dobrano poznaje ovaj grad pa je moje bilo samo da ga pratim - od interesantnih butika i "second hand" radnji do domaćinskih restorana.

Kako je izgledalo krstarenje ulicama i trgovima "kraljice Dunava" iz ugla ovog kreativnog mladog umetnika, koje znamenitosti su privukle njegovu pažnju i po čemu će pamtiti ovo putovanje, pročitajte u redovima koji slede.

PREVOZ

Do Budimpešte se stiže očas posla bilo kojim načinom prevoza. Mi smo išli kolima, i od Novog Sada nam je bilo potrebno samo četiri sata. Put kolima je jednostavan - samo pratite auto-put.

SMEŠTAJ

Bili smo smešteni u dizajnerkom apartmanu koji je bio pravi užitak. Reč je o sjajno uređenom prostoru sa izrazitim umetničkim dodirom - od sjajnog nameštaja ali i improvizovanih kreveta, do plastičnih gajbi za "Coca Colu". U blizini apartmana je i stanica metroa koji mi je bio naročit doživljaj. Metro je brz, precizan i čest.

www.facebook.com/designapartments

HRANA I PIĆE

U osnovi sam ljubitelj mađarske kuhinje pa sam najviše uživao u kobasicama, grašku (u belom kremu) i kiselim krastavcima. Mljac! Probao sam i nekoliko gaziranih pića kojih na našem tržištu nema ali je pun pogodak bilo čokoladno mleko sa ukusom banane (i dalje čokoladno mleko zovem "čoki" kako ga oni zovu).

SLOBODNO VREME

Slobodno vreme je bilo sve vreme! Vintidž radnje, ultra socijalna radnja sa garderobom, "second hand" radnje, mali lokalni restorani i šetnje su bile naša svakodnevica tokom ta tri dana. Sticajem okolnosti smo se zadesili u Budimpešti u momentu kada se održavao Mercedes Benz Fashion Week, pa smo završili ni manje ni više nego na reviji naše najbolje modne dizajnerke Ane Ljubinković. U povratku smo proveli pola dana u Ikea-i i uživali u njihovim jeftinim krofnama (sav sitniš koji sam skupio od vraćanja kusura sam potrošio na krofne!). Kući sam se vratio sa brdo poklona koje sam namenio dragim ljudima.

PROVOD

Provod u Budimpešti je vrlo šarenolik! Tu su razni barovi, klubovi i tematski lokali koji će zadovoljiti svačije potrebe. Ono što mi se posebno dopalo je što su kafići vrlo uređeni i imaju standard koji se poštuje, a primetio sam u obilasku noćnih lokala da su gosti stanovnici raznih zemalja što je dokaz da je Budimpešta metropola i prava poslastica za ljubitelje turističkih obilazaka.

ZAPAŽANJA I MODA

Moj prijatelj, Srđan Šveljo, odveo me je na kolače i kafu u slavnu poslastičarnicu "Muvesz" koja datira još iz 1892. godine. Deo grada u kojem se ona nalazi je magičan, sa prekrasnom arhitekturom od koje zastaje dah. Svaki deo ulica je kao kadar za modno snimanje! U istom delu se nalaze i odlične dizajnerske radnje gde sam mogao da prikupim brdo inspiracije za neke dalje projekte.

Stanovnici Budimpešte su blage naravi, naravno kada ih upoređujem sa našim mentalitetom. Kulturni su, odmereni a isto tako se i odevaju. Odevne kombinacije na ulicama su svedene, umerene, jednostavnog kolorita i ono što mi je najveći utisak ostavilo - bez šuškavih trenerki!

Iznenadio sam se njihovom politikom o plastičnim kesama! Prvom prilikom kada sam obavio kupovinu, nakon plaćanja, sve što sam kupio mi je samo bilo približeno na pultu. Tamo se ne praktikuju plastične kese već se očekuje da sa sobom imate platnene kese tj. cegere ili pak torbe. To je za svaku pohvalu! Živela priroda!

SLEDEĆE PUTOVANJE

Sledeće putovanje je u Grčku, na mirno mesto Vrahos. Idem da napunim baterije udvoje.

PUTOVANJE IZ SNOVA

Mesto koje bih voleo da posetim je Diznilend! Od malena maštam da se vozim u šoljicama koje se okreću. Mislim da bi i Njujork bila valjana destinacija.