NESREĆAN SPLET OKOLNOSTI: Tinejdžer iz Amerike pojeo ostatke pirinča, narednog dana lekari morali da mu amputiraju noge

Nekoliko sati nakon što je pojeo ostatke hrane iz restorana, 19-godišnjak je završio u bolnici s višestrukim zatajenjem organa, a kasnije su mu amputirane obe noge i svi prsti.

Student iz Masačusetsa jeo je pirinač i piletinu iz restorana. Ubrzo je osetio bolove u stomaku, a koža mu je poprimila ljubičastu boju, navodi se u izveštaju objavljenom u magazinu "The New England Journal of Medicine".

Primljen je u bolnicu zbog "šoka, zatajenja više organa i osipa", a stanje mu se pogoršavalo. Imao je teškoća s disanjem, visok krvni pritisak i povraćao je. Do tada je generalno bio dobrog zdravstvenog stanja, tek je povremeno pušio i pio alkohol, prenosi "USA Today".

Pretragama mu je dijagnostikovana fulminantna meningokokna sepsa, koja je uzrokovala ukočenost vrata, mučninu, respiratorni kolaps, šok i zatajenje organa, navodi se u izveštaju.

Reč je o retkoj komplikaciji. Stanje je uzrokovano bakterijskom infekcijom i izaziva iznenadnu groznicu i povraćanje. Centri za prevenciju i kontrolu bolesti upozoravaju da može "dovesti do smrti u samo nekoliko sati".

Tokom boravka u bolnici, stanje studenta se pogoršalo i razvila se nekroza, odumiranje tkiva i ćelija. Zato su lekari morali da mu amputiraju obe noge i sve prste. Radi lečenja srčane disfunkcije, 13 dana nosio je pajsmejker.

Njegov cimer je takođe pojeo ostatke hrane i povratio, ali nije imao reakcije opasne po život.

Proizvodi poput pirinča i testenine sadrže bakteriju Bacillus cereus. Ona proizvodi toksin kada se zagreva i ostavlja predugo na vazduhu. Godine 2008. tinejdžer je umro u snu nakon što je pojeo ostatke testenine, objavljeno je u časopisu "Journal of Clinical Microbiology".

Podgrevanje pirinča može dovesti do trovanja hranom

Ako je pirinač deo vaše ishrane i neretko spremate ostatke nakon ručka, budite oprezni. Naime, podgrevanje pirinča može dovesti do trovanja hranom, upozorava Nacionalna zdravstvena služba Velike Britanije (NHS).

Problem zapravo nije u podgrevanju samog pirinča, već u načinu na koji ga kuvate i skladištite. Pirinač, kažu stručnjaci, ne bi smeo nakon kuvanja da ostane duže od sat vremena na sobnoj temperaturi.

Kako objašnjavaju, pirinač može sadržati bakterije Bacillus cereus koje mogu uzrokovati trovanje hranom. Što duže kuvani pirinač stoji na sobnoj temperaturi, to je veća šansa da se bakterija razmnoži i potencijalno počne da proizvodi toksine. Ako se oni formiraju, a vi pojedete pirinač, može doći do povraćanja ili proliva.

Srećom, postoji način da izbegnete ove neugodne simptome. Na prvom mestu, savet stručnjaka je da skuvate količinu koju nameravate da pojedete i taj pirinač odmah poslužite. Druga mogućnost je da višak pirinča stavite u frižider čim se ohladi, unutar sat vremena od kuvanja.

Iz NHS-a dodaju da ostatke pirinča pojedete najkasnije dan nakon kuvanja i da ga ne podgrevate više od jedanput.

Izvor: 021.rs/Index.hr
Foto: Ilustracija/Pixabay.com

Pogledajte još
Ostavite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti postavljena.