Šefica Đilasovog kabineta zastupala "Press"

0

Miroslav Mišković je u ponedeljak objavio da povlači vlasništvo u listu "Press", iako do tog trenutka nikada zvanično nije potvrđeno da je on vlasnik tih dnevnih novina. Tri dana kasnije ovaj dnevni list je ugašen..

U srpskoj javnosti godinama unazad se spekuliše da su zajednički vlasnici „Presa“ Mišković i Đilas. Uprkos burnim događajima koje potresaju srpske medije poslednjih nekoliko nedelja, a naročito dnevne novine „Press“, Đilas se nije oglasio, tako da još uvek nije potvrđeno da li je i on vlasnik. Centar za Istraživačko novinarstvo Srbije otkriva povezanost Dragan Đilasa sa dnevnim novinama „Press“ i to preko njegovih najbližih saradnika, Miroslave Dajč i Đorđa Stefanovića.

Press je osnovan 26.12. 2005 godine, a 49 odsto vlasništva imala je firma „NPC international doo“ čiji je vlasnik po podacima Agencija za privredne registre bio Đorđe Stefanović. Pre nego što je osnovao „Press“, Stefanović je bio direkotr u firmi „Sport Media“ čiji je većinski vlasnik od osnivanja do gašenja firme bio Dragan Đilas. Ipak, Stefanović je novinaru CINS-a rekao da u trenutku kada je Press osnovan, Đilas nije imao nikakve veze sa novinama.

Mi smo zajedno napravili tu firmu sa ovim ljudima, novinarima, koji su u tom trenutku bili tu i koji su i dan danas suvlasnici tog lista”, rekao je Stefanović. ”Ja sam otišao pre četiri godine, stvarno ne znam šta se u međuvremenu izdešavalo”- rekao je Stefanović za CINS.

Podsećamo da je glavni i odgovorni urednik portala Nadlanu.com , Milan Kamponenski, u tekstu od 11. novembra „Rat srpskih medija“, najavio da će u toku sledeće nedelje Mišković i Đilas izaći iz vlasništva tog lista.

Najzanimljiviji podatak se odnosi na sadašnju šeficu kabineta gradonačelnika Đilasa, Miroslavu Dajč. Ona je radila u advokatskoj kancelariji „Kovačević“ koja je Agenciji za privredne registre podnela registracionu prijavu za Firmu Sport Media, čiji je većinski vlasnik bio Đilas. Ova firma je podnosila različite prijave u ime dnevnih novina Press, zastupajući njene vlasnike, uglavnom ofšor kompanije. Prema pisanju CINS-a Miroslava je i ranije na na osnovu punomoćja ove advokatske kancelarije, mogla da podnosi dokumentaciju i vrši registraciju promena u Pressu.

Na sajtu Grada Beograda, kao šef kabineta gradonačelnika Dragana Đilasa navedena je Miroslava Dajč. Na toj poziciji se nalazila i pre ovogodišnjih izbora, ali kada je tačno postavljena za šeficu kabineta i ko ju je postavio, nije poznato jer iz Grada Beograda, na zahtev CINS-a za dobijanje kopije rešenja o njenom postavljanju, ni nakon pet meseci nije odgovoreno.

Iz imenika advokatskih pripravnika Advokatske komore Vojvodine, Miroslava je obrisana 2008.

LUD I ZBUNJEN

Iako je temu povlašćenih medija u Srbiji pokrenuo Dragan Vučićević, trenutni glavni i odgovorni urednik „informera“, kada je optužio dnevne novine „Press“ i „Blic“ da su povlašćeni od strane države, makrketinških agencija i firmi koje se bave merenjem tiraža, zanimljivo je da do pre godinu dana upravo on imao šest odsto vlasništva u „Presu“ koje je nakon toga prebacio na svoju suprugu.

Drugi vlasnik, sa 6 odsto učešća, je Svetomir Marjanović, do skorašnji urednik Presa, koji je pre nešto više od mesec dana postao zamenik glavnog urednik „Blica“. Podsećamo da je zbog svih ovih događanja Robert Čoban, predsednik upravnog odbora Color Press Grupe napustio Asocijaciju srpskih medija.

Slični članci

Ostavite komentar

Your email address will not be published.