PRIMILI POGREŠNU TERAPIJU: Sedamnaestoro dece u Šapaniji razvilo "sindrom vukodlaka"

Zbog pogrešne terapije sedamnaestoro dece u Španiji iskusila su abnormalni rast dlaka, sličan "sindromu vukodlaka", odnosno hipertrikozi.

Deca iz Kantabrije, Valensije i Granade razvila su simptome nakon što su dobila terapiju za lečenje stomačnog oboljenja, koja je uključivala i lek za tretiranje alopecije, saopštili su nadležni.

- Sinovljevo čelo, obrazi, ruke, noge i šake prekriveni su dlakama. Zastrašujuće - rekla je majka jednog deteta koje je primilo pogrešnu terapiju.

Umesto da se deci daju lekovi za tretiranje Gastroezofagealne refluksne bolesti, mišićnog stanja koje utiče na nekontrolisano vraćanje želudačnog sadržaja.

Zaliha lekova za koju se mislilo da sadrži tablete leka omeprazol, u stvari su sadržavale minoksidil, koji stimuliše rast dlaka.

Prvi slučajevi prijavljeni su u julu, ali je špansko ministarstvo zdravlja danas utvrdilo da je pošiljka lekova za tretiranje ćelavosti pogrešno označena i u transportu pomešana sa lekovima za stomačne probleme.

Roditeljima je rečeno da će se simptomi kod dece popraviti narednih nedelja kada višak dlaka otpadne, a nove neće rasti.

Izvor: RTS
Foto: Ilustracija/Freestock.com

Slični članci

Ostavite komentar

Your email address will not be published.